Best way to organize virtual hosts

Alles, was den Apache betrifft, kann hier besprochen werden.

Best way to organize virtual hosts

Postby spline » 12. November 2017 19:38

Ladies and gentlemen,

just a short question on what's the best way to handle virtual hosts.

Let's assume i have one domain www.my-domain.net and some subdomains (e. g. subsonic.my-domain.net, cloud.my-domain.net).

Does it make sense to have one configuration file in /etc/apache2/sites-enabled (linked to ../sites-available) and name them 001-www.my-domain.net.con, 002-subsonic.my-domain.net.conf,....?
In each file only one virtual host (in the sense of subdomain) is configured.

Or is it bettetr to have everything in one file?

Thanks

Jay
spline
 
Posts: 3
Joined: 12. November 2017 19:17
XAMPP version: 3,2,1
Operating System: debian

Re: Best way to organize virtual hosts

Postby Nobbie » 12. November 2017 20:43

Da gibt es keine Regelung, das muss jeder für sich entscheiden. FIndest Du das wichtig? (ich nicht). Die Frage ist sowieso hier schlecht platziert, erstens ist hier ein deutsches Forum, zweitens ist hier das Xampp Forum, Deine Frage bezieht sich aber nicht auf Xampp, sondern auf Debian. Unter Xampp ist die Konfiguration anders aufgebaut als unter Debian.
Nobbie
 
Posts: 13170
Joined: 09. March 2008 13:04

Re: Best way to organize virtual hosts

Postby spline » 12. November 2017 23:22

Hi,
ok, dann scheib ich auf deutsch. Ich hatte nur gesehen, dass hier einige auf english schreiben, aber egal.
Tja, auf das Forum bin ihc über die Suche nach "Apache Forum" gelandet, und nachdem das Forum "ApacheFriends" heisst, dachte ich, dass es um Apache geht.
Wenn es hier "nur" um Xampp geht... ok. Dann soory. Ich suche mir dann ein anderes Forum.

Jay
spline
 
Posts: 3
Joined: 12. November 2017 19:17
XAMPP version: 3,2,1
Operating System: debian


Return to Apache

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests