Apache in two Virtual Machines

Alles, was den Apache betrifft, kann hier besprochen werden.

Apache in two Virtual Machines

Postby mili988 » 06. December 2018 13:46

Hello,

first of all, thank you for being part of the apache friends community.

I begun to work with the XAMPP tool and started with installing two virtual machines on Oracle Virtualbox:

1.) Server with the installed XAMPP is Windows 7
2.) CentOS works as a client.

I mofidified the IP configuration for both VMs and the ping is working very well.
So i started at the server the Apache (port changed to 8090) and tried to connect on centos with http://192.167.0.1:8090

So this also works perfect, but the loading time of this "first" page is very slow. It takes about 2 minute of loading to show this page. On the server when i open IE and type in "http://localhost:8090" the site is up to date in a few seconds...

Can you help me please?

Image
mili988

XAMPP version: 3.2.2
Operating System: CentOs

Re: Apache in two Virtual Machines

Postby Nobbie » 06. December 2018 20:03

mili988 wrote:Hello,

Hallo. Warum sprichst Du (als Deutscher) in einem deutschen Forum "Grundlagen und Wissenswertes" nicht Deutsch?

mili988 wrote:Can you help me please?

Leider nicht. Ich bin mir mehr als sicher, dass das kein Xampp Problem ist, sondern entweder ein Problem der VM (am wahrscheinlichsten) oder ein TCPIP Problem. Oder ein Windows Problem. Ich frage mich allerdings, wieso Du nicht Port 80 verwendest, wie es für Webserver vorgesehen ist? Ob damit das Problem verschwindet, ist allerdings dennoch fraglich.
Nobbie

Re: Apache in two Virtual Machines

Postby mili988 » 08. December 2018 20:38

Hy..

sorry..Habe überlesen, dass ich im deutschen Unterforum bin ..

Hmmm..naja, muss ich halt damit leben. Grundsätzlich habe ich den Port gewechselt, da ich testen wollte es mit dem zu tun hat. Der Fehler bestand auch beim 80-er Port.

Wird tatsächlich ein Problem der VM sein..
LG
mili988

XAMPP version: 3.2.2
Operating System: CentOs

Return to Apache