#1467-Failed to read auto-increment value from storage eng

Problems with the Windows version of XAMPP, questions, comments, and anything related.

#1467-Failed to read auto-increment value from storage eng

Postby guidotsarducci » 30. August 2010 19:16

Re:This post:
Think I answered my own question. After I posted this, I went back to the junction table, jtbl_preclassID and counted the jtblID's, which I found to be off by 1. So I truncated the table, reset auto_increment, "alter table tbl_jtbl_preclassID auto_increment=1", and ran the INSERT-SELECT statement again and it ran fine, no errors. HMMMMM, now I need to figure out how the auto_increment for the jtblID got off by 1.

1.7.3 XAMPP, default MySQL, on Windows XP sp 2 for development = v.cool! Thanx for your hard work and great results!!!

I don't feel it is a problem with XAMPP, rather MySQL, but thought I would check in and see if you'd had this problem and found a workaround. Doesn't seem to be resolved on the MySQL site, (Oracle doesn't have the time or money to address this issue?????)

The error I am getting is:
#1467 - Failed to read auto-increment value from storage engine.

When I run this simple query:
INSERT INTO jtbl_preclassID(
prerequisiteID, prerequisite)
SELECT prerequisiteID, prerequisite
FROM tbl_prerequisites

Datatypes are:
tbl_prerequisites.prerequisiteID int(11)
tbl_prerequisites.prerequisite varchar(50)
jtbl_preclassID.prerequisiteID int(11)
jtbl_preclassID.prerequisite varchar(50)

It is so strange, I was running this query everyday for the last couple of weeks = no problem. Today, first thing this morning it spawns this error. Checked my change log, no changes to either table.

Have any clues? Thank you so much to you all - awesome work, just awesome!

Guido T. Sarducci

German, translated by Babelfish:
Betr.: Pfosten:
Denken Sie, dass ich meine eigene Frage beantwortete. Nachdem ich dieses bekannt gab, ging ich zurück zum Verzweigungstabelle, jtbl_preclassID und zählte das jtblID' s, die ich fand, um durch 1. aus zu sein. So beschnitt ich die Tabelle, Zurückstellen auto_increment, " ändern Sie Tabelle tbl_jtbl_preclassID auto_increment=1" und ließ die INSERT-SELECT Aussage wieder laufen und sie lief fein, keine Störungen. HMMMMM, jetzt muss ich herausfinden, wie das auto_increment für das jtblID weg durch 1. erhielt.

1.7.3 XAMPP, default MySQL, on Windows XP sp2 für Entwicklung = v.cool!

Thanx für Ihre harte Arbeit und großen Resultate!!!

I don' t-Gefühl ist es ein Problem mit XAMPP, eher MySQL, aber gedacht würde ich ob you' überprüfen innen und sehen; d hatte dieses Problem und fand eine Abhilfe. Doesn' t scheinen, auf dem MySQL Aufstellungsort gelöst zu werden, (Oracle doesn' t haben die Zeit oder das Geld, diesen Punkt anzusprechen?????)

Die Störung, die ich erhalte, ist:

#1467 - Selbstinkrementierenden Wert von der Speichermaschine lesen nicht gekonnt. Wenn ich dieses einfache laufen lasse, fragen Sie:

SETZEN Sie IN
jtbl_preclassID (ein prerequisiteID, Vorbedingung)
WÄHLEN Sie prerequisiteID,
Vorbedingung vor Von den tbl_prerequisites

Datatypes sind:
tbl_prerequisites.prerequisiteID int (11)
tbl_prerequisites.prerequisite varchar (50)
jtbl_preclassID.prerequisiteID int (11)
jtbl_preclassID.prerequisite varchar (50)

Es ist, also merkwürdig, ließ ich diese Frage laufen, die für die letzten Paare von Wochen = kein Problem täglich ist. Heute erste Sache heute morgen laicht es diese Störung. Überprüfte mein Änderungsmaschinenbordbuch, keine Änderungen an jedem Tabelle. Haben Sie alle mögliche Anhaltspunkte? Danke soviel zu Ihnen aller - die ehrfürchtige Arbeit, gerade ehrfürchtig!

Guido T. Sarducci
guidotsarducci
 
Posts: 2
Joined: 30. August 2010 18:52
Operating System: Windows XP SP3

Return to XAMPP for Windows

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 116 guests